reviews
Star-Mezzosopranistin Magdalena Kozená belebt beim Heidelberger Frühling keinen geringeren als Claudio Monteverdi, der die Gattung Oper auf die Welt brachte. more
"...Noch eindrucksvoller sind indes die Pastelltöne, die Minkowski und das Gewandhausorchester im Rücken der wunderbaren Magdalena Kozená mischen, derweil die mit den Tönen des großen Hector Berlioz und den Worten Théophile Gaultiers von "Nuits d'été" erzählt, von Sommernächten. Immer wieder stoßen diese sechs Orchesterlieder, entstanden in den 1840ern, weit in den Impressionismus vor, die zartesten Zustände der Seele in tönende Lichtreflexe auflösend. Und wie Kozená das singt mit ihrem vielfarbigen Mezzo, das ist für manchen Stoßseufzer gut im Saal." more
… zachovává prostý způsob zpěvu v nižší chvějivé dynamice, v jiných dosahuje i značných dynamických kontrastů. Nechává naplno zaznít vše ze zajímavých barev svého hlasu, krásného a naprosto vyrovnaného v celém rozsahu dvou oktáv – v nejnižší, ve střední i v nejvyšší poloze. S varhanami vstoupila do nahrávacího světa poprvé. Je jako pokaždé trochu jiná, ale je to stále ona – nádherně deklamující, klenoucí kantilény, s jímavostí v hlase, který bezpečně poznáte po pár tónech. more
This album finds mezzo Magdalena Kožená in church rather than the concert hall, bringing new colours to three centuries of song, more
"The things that make a good song recital happen can be as elusive as alchemy. Part of it is the choice of songs, part is the singer’s ability to narrate in music as if simply reciting poetry, and part is the pianist’s ability to set the scene. All three of these elements came together in the recital by Magdalena Kozena on Sunday at Shriver Hall, the Czech mezzo-soprano’s first in the area since 2009." more