recenze
Po třech letech se do Brna opět vrátila mezzosopranistka Magdalena Kožená. Ve vyprodaném Besedním domě vystoupila pěvkyně za doprovodu varhanního virtuosa Christiana Schmitta. více
…šlo o repertoár, který Kožené nesmírně sedí a ve kterém asi nejlépe osvědčuje svůj výtečný vypravěčský talent. Jeho přesvědčivost je tak silná, že posluchač má třeba v Ravelových Povídkách z přírody až nutkání se ohlédnout, zda soustředěný pohled Kožené onen klouzavý let ledňáčka nad hladinou náhodou opravdu nesleduje. Kožená také znovu předvedla svůj ohromně barevný, plně a bez stopy sebemenší únavy či námahy po celý večer znějící mezzosoprán, výrazově velmi tvárný, vyrovnaný ve všech rejstřících … více
… Kožená přednesla Dvořákovy Biblické písně v orchestrální úpravě. Loni je zpívala na berlínském koncertě přenášeném do našich kin, nicméně vychutnat si je živě byl jiný zážitek. Biblické písně mají v této podobě dramatičtější ráz než s pouhým klavírním doprovodem, naštěstí v podání Berlínských filharmoniků a Kožené není nic přehnané, vše vyznívá s téměř komorní průzračností. více
...Kožené podání výběru z Dvořákových Biblických písní mělo ty nejvyšší parametry. Její citlivá a hluboce prožitá interpretace oprávnila výběr skladby, známé spíše v podání barytonistů... více
…Člověk si tedy vlastně "pouze" mohl zopakovat zážitek a potvrdit si, že stará hudba je kromě písní doménou Kožené. Ovládá virtuózní pasáže, umí krásně vyzpívat trylky a vyjádřit barokní afekty. Úplně nejlepší je v těch číslech, která jí umožňují rozezpívat jednoduchou linku, plnou emocí, jako v Händelově árii Lascia ch’io pianga, která zazněla v přídavcích. A pak kreslit miniatury. K těm měly nejblíže další dva přídavky, vypůjčené z alba Lettere Amorose, jež obsahuje hudbu raného baroka… více