recenze
Hlavní hvězda večera, oblečená v krásné, zahradu připomínající šaty, si přesto až do posledního tónu udržela vysoko nastavenou laťku. Ve výkonu Magdaleny Kožené se vůbec těžko hledají rezervy. Disponuje dokonale osvojenou technikou, umí zřetelně a virtuózně zpívat rychlé pasáže, skvěle propojuje rejstříky či vzdálené tóny, se zdánlivou samozřejmostí střídá emotivní pasáže s hudební ekvilibristikou. A nebojí se ani vystoupit z interpretačně komfortní zóny a párkrát za večer použít syrový hrudní rejstřík, který ji promění v pomstychtivou fúrii. Nejvíc mě ale zaujala její „harmonická inteligence“, čímž myslím schopnost naprosto přesně nakládat s často složitou barokní harmonickou větou tak, aby pro posluchače působila přirozeně a skládala malé hudební celky do logických dramatických ploch. více
... Byl to zlomový okamžik, v němž se mezzosopranistka neviditelně, ale podvědomě přesto zřetelně otevřela všem lidem v kostele, rozevřela náruč, z níž proudila nevídaná krása a bolest v pestré paletě doprovodných emocí. V jednom okamžiku se oči dirigenta Lukse a Kožené střetly a jakoby se mezi nimi rozproudil ještě implicitní, neslyšitelný dialog, plný kultivované něhy a prozářený úsměvem, který se zrcadlil do její interpretace. Zpěv v podání Magdaleny Kožené zněl jako nebeský dar, jako sedativum, které má uklidnit duši a připravit ji na příval emocí, které hudba může vyvolat. více
Omlouvám se za mateník v titulku reflexe. Propojil jsem jména dvou velkých uměleckých duší – mezzosopranistky (a někdy i sopranistky) Magdaleny Kožené a velmistra sofistikovaného flamenca Antonia El Pipy. Proč jsem tak učinil, se pokusím vysvětlit. více
Operní pěvkyně musí umět všelicos. Zpívat, hrát, deklamovat, také znát jazyky… Magdalena Kožená v novém koncertním projektu ukázala, že problémem nemusí a nesmí být ani tanec. V tomto případě konkrétně flamenko. více
Was Kozená macht, das macht sie ganz. Dieser Ernst, dieser Respekt auch vor einem Repertoire, dem sie sich erst nähern musste, machten ihr Musizieren so glaubwürdig. více