Na Magdalenu Koženou je spolehnutí. Každý recitál je událost, připravená dramaturgicky i umělecky. Nejinak tomu bylo v pražském Rudolfinu, kde pěvkyně představila nový program, volně navazující na starší projekt raně barokních autorů. Tentokrát byl středem pozornosti Claudio Monteverdi.
Tento styl jí byl vždycky velice blízký. Ve dvou výstupech Ottavie, zavržené Neronovy manželky, z opery Korunovace Poppey, vystihla vyhrocený psychický stav zdrcené ženy. Přímočaré emoce předestřela i v dalších ukázkách…
V rozsáhlé skladbě Souboj Tancreda a Clorindy, pojednávající o zápasu křesťanského rytíře a pohanské bojovnice, se zhostila hned tří úloh - převtělovala se jak do obou aktérů, tak do vypravěče. Mohla si to dovolit, protože má v zásobě dost vokálních prostředků.
© Věra Drápelová