Prvotřídní je i inscenační tým. Za dirigentským pultem stál při premiéře 28. května 2016 Daniel Barenboim, který poprvé diriguje operu Bohuslava Martinů. Režisérem představení je Claus Guth, který redukoval scénografii na nejnutnější vybavení, aby mohl rozehrát hlavní téma opery – paměť a touha po vzpomínkách. Inscenace si klade základní otázku: Existuje skutečně dívka Juliette? Režisér trochu jako v detektivce postaví na počátku představení Michela se zkrvavenýma rukama a pistolí na jeviště. Netrpí hlavní hrdina amnézií nebo jen chorobnými představami? Režisér se ale ve svém výkladu nevyhýbá ani humoru a doteku absurdna. V redukované a symbolické rovině se nese scénografie Alfreda Petera. Opera je hrána ve francouzštině. Tenorista Rolando Villazón sklidil velký úspěch u publika a také několik drobných výtek u kritiků kvůli malé srozumitelnosti jeho francouzštiny a silového tvoření vyšších tónů ve třetím aktu. Hvězdou inscenace se ale stala česká zpěvačka Magdalena Kožená, která svým měkkým a světlým mezzosopránem vytváří tajemnou dívku.
Kožená si roli již vyzkoušela na koncertě (i ve spojené nahrávce), když z opery Juliette interpretovala tři fragmenty. Kritici srovnávají charakter role s jinou postavou, se kterou se naše zpěvačka proslavila – Debussyho Melisandou. Mezi ostatními představiteli, kteří podle skladatelových intencí ztvárňují většinou více menších a epizodních rolí, zaujme například známý americký tenorista Richard Croft v trojroli (Komisař, Pošťák a Úředník).
© David Chaloupka